De ce ai nevoie de Business Competitive Intelligence

22Ian '18

De ce ai nevoie de Business Competitive Intelligence

De ce ai nevoie de Business & Competitive Intelligence

Autor: Amira Radulescu, director Institute of Business Competitive Intelligence

Intelligence-ul gestionează incertitudinea prin evitarea surprizelor și generarea de oportunităti. Ce lider de business nu-și dorește asta?! Nu este magie, ci un domeniu profesional bine determinat, fundamentat teoretic și demonstrat practic, prin care este sprijinit procesul de decizie în afaceri. Corect folosit, poate fi un avantaj competitiv substanțial.

Cum poti deveni Expert in Informatii pentru Afaceri? Curs Expert Informaţii pentru Afaceri – Calendar 2018 – Inscrierile au inceput! Detalii aici!

Domeniul Intelligence-ului (producerea de informaţii verificate, relevante, oportune şi care pot fundamenta decizii/acţiuni) este, pentru oamenii de afaceri, necesar ca aerul. Nu te învaţă nimeni să respiri atunci când te naşti, nu ştii ce e aerul, dar îl respiri. Majoritatea oamenilor de afaceri români nu au o pregătire formală, teoretică în informaţii pentru afaceri, dar „respiră informaţii”.

Aici apare prima capcană! Dacă respir deja, ce sens are să învăţ? Realitatea este că toată lumea ştie să respire, dar puţini respiră suficient de bine şi eficient pentru a performa într-un concurs de atletism, de înot sau de alpinism la înaltă altitudine. Şi asta face diferenţa atunci când eşti într-o competiţie ce devine cu fiecare zi tot mai înverşunată. Dacă lumea afacerilor ar fi ca o plimbare prin parc şi nu ca o întrecere de triatlon, toţi ar fi oameni de afaceri de success. Pentru triatlon trebuie să respiri corect, altfel nu ai nici forţă, nici rezistenţă.

Soluțiile IBCI (Institute of Business Competitive Intelligence) se concentrează atât pe varianta ofensivă, cât și pe cea defensivă a Intelligence în afaceri și sunt livrate de profesioniști experți în domeniile lor de activitate, cu o experiență îndelungată în Intelligence guvernamental, Business Intelligence și Comportament Organizațional.

Toate aceste concepte și mecanismele lor de funcționare au evoluat cu mult timp în urmă din domeniul tradițional de Intelligence (guvernamental, cu partea sa defensivă de Counter-Intelligence / CI), înainte de a fi exportate în lumea afacerilor.

De ce ai nevoie de Business & Competitive Intelligence (Informatii pentru Afaceri)?

Prin utilizarea perspectivei Competitive Intelligence, vei fi capabil să:

  • Îți crești competitivitatea şi performanţa
  • Să iei decizii într-un mod mai rapid și mai eficient
  • Să îți consolidezi sistemul de avertizare timpurie și de prognoză cu privire la amenintări
  • Să obții o perspectivă strategică și să neutralizezi punctele oarbe
  • Să îți gestionezi și să îți reduci riscurile
  • Să pui în aplicare principii și metode de Counter Intelligence și să previi eventualele „scurgeri de informații”.

“INFORMATION COSTS MONEY – INTELLIGENCE MAKES MONEY” Robert Steele

Încă din cele mai vechi timpuri, rolul unei organizații de Intelligence a fost acela de a acționa ca un senzor sau de a gestiona un grup de senzori interni și externi, pentru a interpreta semnalele, pentru a prezenta imaginea curentă în timp real și pentru a face previziuni necesare factorilor de decizie. Acestea s-au regăsit în diverse tipuri de întreprinderi umane: triburi și armate, state și alianțe de state la nivel mondial. De ceva timp, asta se desfășoară și în cadrul companiilor și grupurilor de companii: se numește Business and Competitive Intelligence.

Business & Competitive Intelligence este o activitate legală, în sprijinul procesului decizional şi al operaţiunilor unei companii/ organizaţii, ce urmăreşte gestionarea INCERTITUDINII prin definirea nevoilor de informaţii ale companiei, culegerea şi prelucrarea informaţiilor, precum şi diseminarea lor prin rapoarte specifice.

De-a lungul timpului, profesioniștii din Intelligence au inventat, testat și perfecționat un mare arsenal de metode și tehnici utile pentru colectarea informațiilor (din surse deschise sau de la oameni – sub-domeniul menționat ca HUMINT, Human Intelligence), dar și pentru analiza lor. Acestea sunt instrumentele ofensive utilizate pentru a analiza și interacționa cu oamenii din mediul extern și intern. În timp ce aproape toate sunt accesibile în mod public, multe sunt foarte puțin cunoscute.

Business Intelligence are două componente de bază:

  • Competitive Inteligence (CI)
  • Competitive Counterintelligence (CCI).

CI este o acţiune de definire, culegere, analiză şi distribuire a intelligence-ului despre produse, clienţi, competitori şi alte aspecte ale mediului de afaceri indispensabile în asigurarea sprijinului necesar personalului de conducere al unei companii în vederea luării deciziilor strategice ale companiei.

Nu orice informatie este Intelligence, aceasta este colectata prin tehnici specifice (ex: Elicitation, surse deschise), verificata, analizata si sintetizata; este utila intr-un anumit scop, are caracter predictiv si este usor de asimilat de catre factorul decizional. De asemena, Intelligence este obtinut din informatii care nu sunt disponibile tuturor, nu sunt evidente, dar sunt corecte si obtinute la timp pentru fundamentarea deciziei.

CCI Dacă domeniul CI presupune obţinerea de informaţii referitoare la mediul de afaceri în domeniul de interes al unei companii, domeniul CCI presupune asigurarea securităţii propriei companii împotriva încercărilor competitorilor de a obţine informaţii, pe care ulterior să le transforme în Intelligence. Fiecare firma are competitori interesati in obtinerea de informatii referitoare la firma dumneavoastra. Counter Intelligence apara informatiile companiei dumneavoastra, mai ales acele informatii care va confera avantaje competitive.

Pentru a asigura succesul în afaceri al unei companii, este necesară îmbinarea celor două domenii: „competitive intelligence” şi „competitive counterintelligence”. Însă, după ce conştientizează această necesitate, BI devine un factor de multiplicare a performanțelor companiei.

OBIECTIVE BCI

  • Evitarea surprizei
  • Identificarea vulnerabilităţilor, ameninţărilor şi oportunităţilor
  • Câştigarea iniţiativei (avantajului competitiv) inclusiv prin reducerea timpului de reacţie
  • Îmbunătăţirea planificării pe termen lung, mediu şi scurt

Ce competente dobandeste o companie prin Business & Competitive Intelligence?

  • Identificarea oportunităţilor din piaţă
  • Identificarea şi evaluarea domeniilor de nişă în piaţă
  • Evoluţia prezentă şi viitoare a preţurilor şi modul în care acestea vor fi afectate, pe termen scurt şi mediu (ex: de criza economică şi financiară)
  • Impactul globalizării asupra afacerii proprii
  • Influenţa mediului politic şi de securitate asupra propriei afaceri
  • Estimări asupra evoluţiei viitoare a mediului politic şi de securitate cu impact asupra propriei afaceri
  • Impactul capacității de predictibilitate al competitorilor asupra propriei companii
  • Evoluţia actuală şi previzibilă a pieţei financiare
  • Analiza de risc a investiţiilor
  • Analiza de risc asupra evoluţiei furnizorilor şi relaţiile acestora cu competitorii
  • Analiza de risc a creditorilor şi estimarea disponibilităţilor financiare actuale prezente şi viitoare ale acestora
  • Analiza factorilor de risc a posibilelor asocieri cu alte firme
  • Analiza factorilor de risc generate de noile companii intrate pe piaţă
  • Identificarea resurselor în propria firmă
  • Identificarea de personal de specialitate pe piaţa muncii
  • Legislaţia din zona în care compania dorește să investească

În portofoliul IBCI găsiți singurul curs acreditat din România în acest domeniu, „Expert în Business Competitive Intelligence”, precum și „Competitive Intelligence pentru Top Management”, „Intelligence pentru HR” și alte cursuri, atât în sistem deschis, cât și create și livrate pe specificul unei companii client.

Cum poti deveni Expert in Informatii pentru Afaceri? Curs Expert Informaţii pentru Afaceri – Calendar 2018 – Inscrierile au inceput! Detalii AICI

CONTACT:

 Amira Rădulescu

+4 0721 764 305 ; +40 213 146 556

office@ibci.ro ; www.ibci.ro

Str. Aleksandr Sergheevici Pușkin, Nr. 10, Et. 4, Sector 1, București

releated posts

ADD YOUR COMMENT